

O tym, jak ważna jest jakość dźwięku w kontakcie telefonicznym, wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę. Utrzymanie telefonicznych kontaktów z klientami czy kontrahentami to w obecnych czasach kluczowa sprawa. Konsultanci dobrze wiedzą, jak ważnym czynnikiem jest klarowna, płynna i bezszelestna rozmowa przez telefon. Doskonała jakość połączenia pozwala na zbudowanie relacji z drugim człowiekiem, a to najczęściej przekłada się na pieniądze.
Aby zadbać o komfortową pracę "na słuchawce", często przez cały dzień, należy poświęcić trochę czasu nad zakupem niezbędnym: słuchawki call center. Jaki model wybrać, żeby nie żałować? Jakie słuchawki będą wystarczające? Zainspirowani najczęściej zadawanymi pytaniami naszych klientów przypominamy i podsumowujemy, jakie kryteria należy określić przy doborze słuchawek do pracy.
Zależnie od tego czy rozmawiamy w zamkniętym biurze, powierzchniach open space , call center czy też na przykład w recepcji odpowiedni będzie inny model słuchawki. Kryteria, jakie bierzemy pod uwagę to m.in.:
Jeśli pracujesz w głośnym otoczeniu lub masz kilku współpracowników na małej powierzchni, co powoduje znaczny hałas w tle, będziesz potrzebować zestawu słuchawkowego z redukcją szumów. Mikrofon zestawu słuchawkowego z redukcją szumów sprawia, że Twój głos jest wyraźniejszy dla rozmówcy. Taki zestaw słuchawkow nie przynosi żadnych korzyści i nie pozwala lepiej słyszeć w głośnym otoczeniu. Pomaga wyłącznie Twojemu rozmówcy po dugiej stronie słuchawki. Słuchawki call center z redukcją szumów ma wysięgnik mikrofonu, a elektronika mikrofonu znajduje się na końcu wysięgnika.( np. Platora Premium ). Przednia strona mikrofonu kieruje Twój głos, a tylna strona mikrofonu wychwytuje i tłumi wszelkie szumy tła. Zestaw słuchawkowy koncentruje się na uwydatnieniu głosu i redukcji szumów otoczenia.
Na tym etapie należy uwzględnić m.in. profil słuchawki - jednouszny (mono) lub dwuuszny (duo) oraz konstrukcję słuchawki. Kryteria:
Przy wyborze odpowiedniego zestawu słuchawkowego oprócz sobistych preferencji, na decyzję będzie też miały wpływ warunki w jakich pracujesz. W głośniejszym otoczeniu,słuchawki nagłowne na dwoje uszu będzą działały lepiej, ponieważ pełnowymiarowa poduszka na ucho pomaga zablokować hałas wokół Ciebie z tego, Jeśli jednak często komunikujesz się ze współpracownikami, chcesz wchodzić w interakcje i słyszeć, co dzieje się w Twoim biurze, najlepiej jest założyć jednouszne (monofoniczne) ,pozostawiając jedno ucho otwarte. Jeśli chcesz całkowicie skupić się na rozmówcy, zakrycie obu uszu (obuuszne) jest optymalnym rozwiązaniem, aby odciąć się od hałasu wokół ciebie.
Słuchawki można dopasować do każdego modelu telefonu z dedykowanym gniazdem na zestaw nagłowny. Najczęściej stosowane słuchawki w środowiskach Call Contact Center pozwalają na indywidualny dobór końcówki - kabla przyłączeniowego (kupowanego osobno).
Trzy typowe metody podłączania zestawu słuchawkowego do telefonu:
Szybkozłączka - QD ( Quick Disconnect )
Istotną rzeczą, którą należy podkreślić w przypadku zestawów słuchawkowych typu call center, jest to, że kabel zestawu słuchawkowego kończy się połączeniem, które nazywamy „szybkozłączem”.To połączenie umożliwia podłączenie tego samego zestawu słuchawkowego do różnych modeli telefonów wymieniając jednynie zakończenie kabla. Pozwala to na korzystanie z tych samych słuchawek i podłączanie ich na zmianę np. do telefonu stacjonarnego i telefonu komórkowego. Dlatego każdy zakup słuchawek powinien być połączony z zakupem kabla przyłączeniowego zakończonego z jednej strony wtyiem do telefonu (wg. listy kompatybilności )a z drugiej złączem typu QD.